“Αλλαγή Πορείας”: Το λιμάνι του Πόρου ανήκει στους Ποριώτες



Η δημοτική αρχή όχι μόνο γνώριζε τις προθέσεις της Πολιτείας, αλλά συνεργάστηκε με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες οι οποίες διενήργησαν εξονυχιστικό έλεγχο στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προτού ανακοινωθεί η τελική επιλογή των 23 λιμένων.
Αυτό υποστηρίζει η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας του Δ.Σ. Πόρου «Αλλαγή Πορείας» με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πόρου.
Η παράταξη του Γιάννη Δημητριάδη, καταγγέλλει τη δημοτική αρχή Πόρου για ενδοτισμό και ότι με την ανικανότητα της, έδωσε άλλοθι στην Πολιτεία να επιλέξει το λιμάνι του Πόρου, ανάμεσα στα λιμάνια που ιδιωτικοποιούνται.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της «Αλλαγής Πορείας» έχει ως εξής:

Όπως ανακοινώθηκε, το λιμάνι του Πόρου επιλέχθηκε, μαζί με άλλα 22 από τα εκατοντάδες λιμάνια της χώρας, για να δοθεί προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες. Σύμφωνα με το Ν.3986/2011 (Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο), η παραχώρηση θα έχει διάρκεια μέχρι 50 χρόνια και ο ιδιώτης επενδυτής θα έχει την πλήρη χρήση της χερσαίας ζώνης λιμένα, δηλαδή όλων σχεδόν των νότιων ακτών του Πόρου (για τις βόρειες έχει ήδη προβλεφθεί η παραχώρησή της διαχείρισής τους στην γεωργιανών συμφερόντων εταιρία ιχθυοκαλλιέργειας), και δικαίωμα επέκτασης των λιμενικών έργων πέραν της υφιστάμενης ακτογραμμής. Οι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή του λιμανιού μας είναι η απαξίωσή στην οποία το έχει οδηγήσει η διοίκησή του από το Δήμο και οι τεράστιες αναξιοποίητες δυνατότητες κερδοφορίας του (και φυσικά, ο γνωστός στα κέντρα λήψης αποφάσεων ενδοτισμός της δημοτικής μας αρχής που αποτελεί εγγύηση για την υλοποίηση τέτοιων αποφάσεων).
Αν είχαμε διαχειριστεί τον πλούτο αυτό όπως του άρμοζε, αν τον είχαμε νοικοκυρεμένο και τον διοικούσαμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, αν είχαμε μετατρέψει σε έργα τα έσοδά του (αντί να τα συσσωρεύουμε σε χρηματοκιβώτια που αφήναμε να υπεξαιρούνται), δηλαδή αν εμείς οι ίδιοι επωφελούμασταν τόσα χρόνια τα οφέλη που αύριο θα αποκομίσουν οι ιδιώτες, τότε η Πολιτεία δεν θα τολμούσε να επιλέξει το λιμάνι μας!

Η δημοτική αρχή, όχι μόνο γνώριζε τις προθέσεις της Πολιτείας, αλλά τους τελευταίους μήνες συνεργάστηκε με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, οι οποίες διενήργησαν εξονυχιστικό έλεγχο στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προτού ανακοινωθεί η τελική επιλογή των 23 λιμένων. Ωστόσο, ο Δήμαρχος κ. Στρατηγός έχει το θράσος να δηλώνει δήθεν αιφνιδιασμένος και ανενημέρωτος για το θέμα. Και έχει το θράσος, παρ’ όλα αυτά να μην προβαίνει σε καμία ουσιαστική ενέργεια αντίθεσης – έστω και κατόπιν εορτής: Σύμφωνα με δελτίο τύπου που εξέδωσε ο Δήμος, η αντίδρασή του στη συνέχιση του ξεπουλήματος του τόπου μας ήταν ότι ζήτησε ενημέρωση από τους συναρμόδιους υπουργούς (!!!). Σαν να μην έχει την ικανότητα να καταλάβει μόνος του τι λέει ο σχετικός νόμος, ο οποίος έχει γνωστοποιηθεί από τις αρχές του 2011. Η παράταξή μας, άλλωστε, είχε εγκαίρως προειδοποιήσει για την εξέλιξη αυτή στις συνεδριάσεις του ΔΣ του ΔΛΤ, αλλά η δημοτική αρχή επέμενε να ασκεί διοίκηση λες και ήθελε να δώσει ως άλλοθι στην Πολιτεία την ανικανότητά της. Η ανικανότητα αυτή δεν πρέπει να μας οδηγήσει στο εσφαλμένο συμπέρασμα ότι είναι καλύτερα να αναλάβουν το λιμάνι ιδιώτες.
Αυτό που είναι καλύτερο είναι να το διοικήσει μία σοβαρή αιρετή διοίκηση!

Η σοβαρότητα του θέματος απαιτεί άμεσες δυναμικές αντιδράσεις από τον Δήμο Πόρου.
Όμως, σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Δήμου, «ο Δήμαρχος Πόρου θα αγωνιστεί -όπως έπραξε και κατά το παρελθόν- προκειμένου να αποτρέψει μεθοδεύσεις που είναι ενάντιες στα συμφέροντα του τόπου». Αυτό ακριβώς είναι που φοβόμαστε…




Comments (4)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Δεν έχει καμία σχέση με ανικανότητες και άλλα τέτοια η επιλογή των λιμανιών. Η επιλογή έγινε καθαρά με το κριτήριο αν το κάθε λιμάνι είναι φιλέτο ή όχι. Του Πόρου τυχαίνει να έχει κάποια τουριστική κίνηση και να είχε ακόμη περισσότερη παλιότερα.
    Οι ντόπιοι επιχειρηματίες παρ’όλα αυτά κάνανε φιλότιμες προσπάθειες να απαξιώσουν το λιμάνι και γενικά την περιοχή, με την υποβάθμιση των υπηρεσιών τους και την αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε κίνηση αναβάθμισης του λιμανιού προς την κατεύθυνση να είναι πιο φιλικό και ευχάριστο για τον περιπατητή και επισκέπτη. Αντίστοιχη κίνηση έγινε και από την πολιτεία στην αντίπερα όχθη του Γαλατά.
    Οι ιδιώτες όμως βλέπουν μακρυά και τους ενδιαφέρει να αξιοποιήσουν το λιμάνι προς όφελός τους.

    Άραγε αξίζει τον κόπο να διεκδικήσουμε το λιμάνι μας πίσω από τους ιδιώτες. Θα βοηθήσει η πολιτεία στην ανθρωποκεντρική αναβάθμισή του, καθώς και προς την κατεύθυνση της καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών εκατέρωθεν;

  2. Πάνος Θεοχάρης says:

    Αμάν ποια αυτή η παλαιοκομματικού τύπου αντιπολίτευση…
    Σε λίγο θα μας πουν ότι ο Στρατηγός και η παράταξη του ευθύνονται και για την οικονομική κρίση της χώρας…

    Κάποτε πρέπει να σοβαρευτούν, να σταματήσουν τις ανέξοδες ανεδαφικές προτάσεις, και να ασχοληθούν με την πραγματικότητα, με προτάσεις που είναι εφικτές (και όχι θα μειώσουμε την απόσταση από το αεροδρόμιο και θα βελτιώσουμε το οδικό δίκτυο από την Αθήνα….)

    Θα πρέπει να σταματήσει αυτή η μικροκομματική εκμετάλλευση των γεγονότων όπου για το οτιδήποτε απλά χτυπάμε τον εκάστοτε δήμαρχο, και να αρχίσουμε να ασχολούμαστε με τα προβλήματα τα ίδια.

    Με αρκετό κόσμο πάντως που μιλάω, είναι θετικοί στην ύπαρξη ιδιότητα της εκμετάλλευσης του λιμανιού, αφού έτσι ελπίζουν σε βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης και στις προσέγγισης περισσοτέρων σκαφών, άρα και περισσοτέρων εσόδων από τις παράλληλες δραστηριότητες. Ειδικά εάν γίνει βάση αφετηρίας για ναύλους σκαφών, θα τονώσει αρκετά την κίνηση στο νησί.

    Πολύς κόσμος μιλάει για την ανυπαρξία έργων στο λιμάνι, παραβλέποντας ότι τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκε η ξύλινη προβλήτα (με τα προβλήματα της και την μη παραλαβή), έχουν μπει οι πυλώνες ηλεκτροδότησης και ύδρευσης στο μεγαλύτερο μέρος της παραλίας (παρόλο τον λάθος τρόπο λειτουργίας τους), υπάρχει δωρεάν ίντερνετ για όλα τα σκάφη, και παρότι υπάρχει ακόμα όχι απλά περιθώριο, αλλά ανάγκη για πολύ μεγάλη βελτίωση, τα πράγματα σήμερα δεν έχουν καμία σχέση με 10 χρόνια πριν, ούτε σε θέματα υποδομών, ούτε σε κίνηση.

    Τώρα εγώ θα διαφωνήσω με τον αγαπητό Γιάννη Γκούμα, καθότι δεν πιστεύω ότι αποτελεί φιλέτο καθότι τα λεφτά δεν είναι τόσο πολλά. (Από την άλλη με την φτώχεια που υπάρχει στο κράτος που δεν υπάρχει μία, τα επίπεδα για τα φιλέτα να έχουν πέσει κατά πολύ…). Μέχρι πριν από 2-3 χρόνια, προ κρίσης, που όλες οι μαρίνες στην Αθήνα ήταν γεμάτες και για να βρεις θέσεις χρειαζόσουν μπάρμπα υπουργό, οι προστιθέμενες αξίας έχουν πέσει…

    Αν βάλει κανείς κάτω τα νούμερα που έρχονται από τα λιμενικά τέλη και τις υπηρεσίες επ’ αμοιβή (νερό/ρεύμα) τα έσοδα δεν νομίζω να είναι πάρα πολλά. Βέβαια υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός τζαμπατζήδων (κυρίως ντόπιων), και αν έχω πληροφορηθεί σωστά, το λιμάνι μας είναι από τα φθηνότερα της περιοχής (παρότι η αντιπολίτευση κατηγορεί τον Δήμο για το αντίθετο)
    Αλλά ακόμα και έτσι, τα έξοδα για σωστή συντήρηση, διαχείριση, σε σχέση με τα έσοδα, δεν νομίζω ότι το καθιστούν “φιλέτο”.
    Μην εκπλαγείτε αν δείτε ένα μικρό 7ψηφιο νούμερο για μερικές δεκαετίες εκμετάλλευσης, μην περιμένετε μεγάλα ονόματα, και φυσικά μην περιμένετε κάτι αύριο το πρωί, και του χρόνου το καλοκαίρι ακόμα δικό μας θα είναι, και αν γίνουν τίποτα προσφυγές για τον νόμο, για τον διαγωνισμό, κλπ, θα περάσουν χρόνια και δεν θα έχει γίνει τίποτα.
    Ας περιμένουμε κιόλας να δούμε τι ακριβώς σκέφτεται η κεντρική διοίκηση, τι ακριβώς θα πάρει ο ιδιώτης και με ποιους όρους, και παράλληλα ας αγωνιζόμαστε για την βελτίωση του υπάρχουσας κατάστασης, γιατί το λιμάνι δεν φέρνει μόνο λεφτά στο δήμο, αλλά και σε ολόκληρη την τοπική κοινωνία (που είναι σημαντικότερο από τα λεφτά που παίρνει ο Δήμος).
    Και κάτι τελευταίο, επειδή για την οποιαδήποτε αναβάθμιση χρειάζονται λεφτά, όσο το λιμάνι θα είναι του δήμου, επειδή λεφτά δεν υπάρχουν, δύσκολα θα δούμε φως…

  3. Γιάννης Γκούμας says:

    Χαίρομαι που υπάρχουν και άλλοι συμπολίτες που τους ενδιαφέρει η τύχη του λιμανιού και του τόπου.

    Να ξεκινήσω από το εξής ότι δεν έκανα αντιπολίτευση στον κο Στρατηγό γιατί τον θεωρώ από όσο τον γνωρίζω από τους πιο φιλότιμους δήμαρχους που έχουν περάσει από την περιοχή. Απλά θεωρώ ότι συνολικά οι δύο δήμοι δεν έχουν προλάβει να ασχοληθούν ακόμα με το θέμα του λιμανιού διότι προφανώς υπάρχουν και άλλα προβλήματα που πρέπει να λυθούν, επίσης σοβαρά.

    Συνεχίζοντας για τον χαρακτηρισμό <>, ως φιλέτα θεωρούνται τα λιμάνια που εξυπηρετούν τόπους-προορισμούς για οποιονδήποτε λόγο. Το φυσικό κάλλος της περιοχής και η ομορφιά του νησιού του Πόρου και του καναλιού αποτελούν τουριστικό προορισμό και μάλιστα πολύ κοντά στην Αθήνα και στο αεροδρόμιο (όταν μιλάμε για διεθνή τουρισμό). Δεν θα αναφερθώ στο γιατί έχει μειωθεί ο τουρισμός, υπάρχουν πολλοί λόγοι και το θέμα έχει ήδη συζητηθεί.

    Σχετικά τώρα με τον σχεδιασμό του λιμανιού προς όφελος και εξυπηρέτηση των πολιτών, και προς την κατεύθυνση να είναι φιλικό προς τον άνθρωπο-χρήστη θα τοποθετηθώ πιο πολύ ως επιστήμονας και δεν θα εκθέσω προσωπικές απόψεις.
    Ξεκινώντας από το συγκοινωνιακό κομμάτι:
    Είναι γνωστό ότι Πόρος και Γαλατάς παρόλο που ανήκουν σε διαφορετικούς δήμους, αποτελούν μαζί με την υπόλοιπη Τροιζηνία ενιαία οικονομικά κοινωνία, διότι οι κάτοικοι τους μετακινούνται από το ένα μέρος στο άλλο για εργασία ή αναψυχη. Ενώ έρευνες από το Πολυτεχνείο υποστηρίζουν ότι η συγκοινωνία πρέπει να εξυπηρετεί έτσι ώστε η μετακίνηση να είναι εύκολη και φτηνή, (καλύτερα δρομολόγια και συνήθως όταν υπάρχει ανάγκη κρατικός προγραμματισμός/ενίσχυση) εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Και δεν έκανα καμία νύξη ούτε αναφέρθηκα σε υπεραστική συγκοινωνία (αεροδρόμια και οδικό δίκτυο), αυτά είναι ικανοποιητικά έτσι κι αλλιώς.
    Ως προς την φιλικότητα προς τον άνθρωπο-χρήστη:
    Το ελληνικό κλίμα το καλοκαίρι είναι ιδιαίτερα θερμό και η ακτινοβολία του ήλιου αρκετά ισχυρή, ώστε κατασκευές από μπετό, πέτρα και άλλα τέτοια υλικά, όταν αυτά είναι εκτεθειμένα στον ήλιο χωρίς προστασία να δουλεύουν σαν θερμοσυσσωρευτές, που επανεκπέμπουν την θερμότητα του ήλιου, αυξάνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την δυσφορία του πεζού ή του ανθρώπου που περιμένει το πλοίο στην αποβάθρα. Τακτικές βιοκλιματικές που εφαρμόζονται γενικά στην διάθεση των μελετητών για την βελτίωση του μικροκλίματος είναι και οι ακόλουθες:
    -Χρήση χαμηλής βλάστησης σε οριζόντιες επιφάνειες, αντί πλακιδίων, ασφάλτου ή μπετού, για την μείωση του φαινομένου της θερμοσυσσώρευσης.
    -Προστασία των ανθρώπων αλλά και της επιφάνειας που κινούνται με στέγαστρα ή ψηλά δέντρα από την ηλιακή ακτινοβολία
    -Με χρήση τεχνολογίας πλέον ο ψεκασμός σταγονιδίων για δροσιμό των χρηστών
    -Περιορισμός των ανακλάσεων της ακτινοβολίας με κατακόρυφη φύτευση και σκίαση χώρων στάθμευσης με δέντρα.
    Τέλος πάλι γύρω από την φιλικότητα προς τον χρήστη, έχουν να κάνουν η ευκολία κίνησης (χωρίς να πηδάει πάνω από τους κάβους δεμένων σκαφών), καθώς και η θέα προς το κανάλι και την απέναντι πλευρά του λιμανιού από όποια πλευρά και αν κάθεται ο πελάτης των καταστημάτων (για να πιάσουμε και αυτόν τον παράγοντα – Γαλατά ή Πόρο) η οποία κρύβεται έως ένα ύψος από τα σκάφη και από ένα ύψος και πάνω από τις τέντες των καταστημάτων.
    Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι τα σκάφη αναγκαστηκά δένουν εκεί που δένουν γιατί όπως ανέφερε ο κος Θεοχάρης δεν έχει γίνει η μαρίνα που πρέπει για να μετακινηθούν τα σκάφη από την παραλία, καθώς επίσης οι τέντες είναι αναγκαστικές γιατί δεν έχει προβλεφθεί σκίαση σε μεγαλύτερο ύψος με τα κατάλληλα δέντρα.

    Κλείνοντας, για το θέμα των χρημάτων για την αναβάθμιση όχι μόνο του λιμανιού του Πόρου αλλά όλου του καναλιού, στο παρελθόν έχουν αλλάξει τόσες πολλές φορές άσφαλτος και πλακόστρωτα που θα μπορούσαν να έχουν γίνει ζούγκλες και οι δύο μεριές. Αν τώρα δεν υπάρχουν λευτά λόγω της συγκυρίας, σεβαστό. Την επόμενη φορά όμως που θα γίνει κάποιο έργο ανάπλασης, ας γίνει με σεβασμό στον άνθρωπο και προς το συμφέρον όλων των πολιτών του τόπου.

  4. Πάνος Θεοχάρης says:

    Αγαπητέ κύριε Γιάννη Γκούμα, τα σχόλια μου στις πρώτες μου παραγράφους αναφερόντουσαν στην αντιπολίτευση και στην ανακοίνωση της και όχι φυσικά σε εσάς.

Σχολιάστε