Αλλάζουν οι όροι ανάπτυξης της μαρίνας Αλίμου



taiΣύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν σήμερα στον Επενδυτή, το ΤΑΙΠΕΔ, αρκετούς μήνες μετά την έναρξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση του “πακέτου λιμανιού” στο οποίο περιλαμβάνεται ο Πόρος, και έναν περίπου μήνα αφότου ολοκληρώθηκε η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής σε αυτόν, αποφάσισε την αλλαγή των όρων για την ανάπτυξη της μαρίνας Αλίμου.

Οι νέοι όροι προβλέπουν τη δημιουργία ακόμη μεγαλύτερης μαρίνας, περισσότερων υποδομών και ανάπτυξη περισσότερης δόμησης.

Στο ρεπορτάζ δεν αναφέρονται πληροφορίες για τους όρους ανάπτυξης των υπόλοιπων λιμανιών, αλλά δημιουργείται εύλογη ανησυχία για το τι ακριβώς μπορεί να προβλεφθεί τελικά για τον Πόρο και σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνεται το γεγονός ότι το αντικείμενο του διαγωνισμού είναι ρευστό και εν πολλοίς εξαρτάται από τις ορέξεις των ενδιαφερόμενων επενδυτών.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορταζ:

Σε διεθνή mega marina µετατρέπεται ο Άλιµος

ΑΝΕΒΑΖΕΙ TOM ΠΗΧΥ του διαγωνισµού  για τη µαρίνα Αλίµου, το τουριστικό αγκυροβόλιο Νέας Επιδαύρου, καθώς και µέρους του λιµένα Ύδρας και του τουριστικού καταφυγίου Πόρου, το ΤΑΙΠΕ∆. Όπως αναφέρουν καλά πληροφορηµένες πηγές του «E», το Ταµείο έχει ολοκληρώσει νέο επιχειρηµατικό σχέδιο για τη µαρίνα Αλίµου, προσδοκώντας την άντληση περισσότερων εσόδων από τους ενδιαφερόµενους  «παίκτες», δίδοντας ταυτόχρονα και νέα πνοή στην περιοχή. To νέο business plan του Αλίµου προβλέπει µέγιστη συνολική εκµετάλλευση 18.520 τ.µ. µε συντελεστή 0,09, από 7.000 τ.µ. που επιτρέπεται σήµερα, και αποµάκρυνση των παράνοµα  λειτουργούντων µαγαζιών εντός του χώρου.

To business plan προβλέπει τον επιµερισµό της έκτασης σε πέντε ζώνες-µέρη. Ειδικότερα στην Α’ ζώνη προβλέπεται χώρος πρασίνου και απόθεσης σκαφών µε ειδικό υπόστρωµα. Στη B” ζώνη θα είναι το κτίριο διοίκησης-διαχείρισηςτης µαρίνας.

Στη Γ” ζώνη θα αναπτυχθούν εµπορικές χρήσεις (εστιατόρια, µπαρ, εµπορικό κεντρο, γυµναστήριο, καθώς και τα γραφεία των ετάιρειών τσάρτερ σκαφών), όπως και boutique ξενοδοχείο δυναµικότητας έως 60 δωµατίων. Στη ∆’ ζώνη θα λειτουργεί εστιατόριο πολυτελείας, ενώ στη E” ζώνη θα παραµείνει ο ΝαυτικόςΌµιλος Καλαµακίου. To κολυµβητήριο που στεγάζεται στη ζώνη Γ ‘ θα µεταφερθεί σε έτερο οικόπεδο του ∆ηµοσίου, όταν στη νέα θέση ολοκληρωθεί η κατασκευή σύγχρονου κολυµβητηρίου από τον ανάδοχο. Επίσης θα αυξηθούν οι θέσεις ελλιµενισµού από 1.100 που είναι σήµερα σε 1.300, ενώ στην άκρη του προβλήτα προβλέπεται η κατασκευή εγκατάστασης µε καύσιµα.

Στο πλάνο εµπεριέχεται η λειτουργική σύνδεση της µαρίνας µε την πόλη του Αλίµου, µε τη δηµιουργία ειδικών µονοπατιών τα οποία και θα επικοινωνούν µε το αστικό περιβάλλον.

Κατά µήκος της µαρίνας θα υπάρχουν χώροι περιπάτου. Λέγεται ότι οι απαιτούµενες επενδύσεις από τον ανάδοχο ιδιώτη θα ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ. Στους βασικούς άξονες του σχεδιασµού καταγράφεται από το ΤΑΙΠΕ∆ η εξασφάλιση της εύρυθµής λειτουργίας της µαρίνας και της συνέχειας του παραλιακού µετώπου.  Η αναθεώρηση του αρχικού σχεδίου του διαγωνισµού πάντως δεν αποτελεί πρόταση µόνο των υποψηφίων.

Πρόκειται κυρίως για την ανάδειξη µίας εκ των µεγαλύτερων µαρινών  της Ανατολικής Μεσογείου σε mega marina, που θα φιλοξενεί κυρίως bare boats και θα µοιάζει σε µεγέθυνση µε τη µαρίνα του Φλοίσβου.

Τα προβλήµατα

Τα λειτουργικά προβλήµατα σήµερα, µεταξύ άλλων, αφορούν τη µη ορθολογική αξιοποίηση της λιµενολεκάνης και την κακή κατάσταση των µόνιµων αγκυροβολίων, τις σοβαρές φθορές των πυργίσκων παροχών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι εκτός λειτουργίας, όπως και την έλλειψη σταθµού καυσίµων και παραλαβής λυµάτων. Εµφανείς είναι και οι σοβαρές κυκλοφοριακές αγκυλώσεις που παρατηρούνται στις δύο εισόδους της µαρίνας. Εύκολα διακριτά είναι ο ανεκµετάλλευτος χερσαίος χώρος και οι αυθαίρετες πρόχειρες κατασκευές, ενώ ανεπαρκής είναι η συντήρηση των λιµενικών και χερσαίων έργων.

Τέλος, κοινός τόπος είναι η περιβαλλοντική υποβάθµιση της έκτασης, λόγω της πρόχειρης διαµόρφωσης του χώρου χερσαίας απόθεσης συντήρησης σκαφών.

 




Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Γιάννης Γκούμας says:

    Τα προβλήματα όπως παρουσιάζονται έχουν τέτοια έκταση, όπου δεν μπορεί να ξέρει κανείς, αν λύνονταν εάν θα ήταν απαραίτητες οι δήθεν αναβαθμίσεις της μαρίνας που προτείνανε οι διαγωνισζόμενοι (μεταξύ μας μόνο αυτοί) ή αν θα όξυναν ή θα δημιοργούσαν νέα προβλήματα. Το ρεπορτάζ στο πλαίσιο, είναι σχετικά παραπλανητικό και δεν έχει στόχο την πραγματική ενημέρωση, αποκρύπτοντας πολλές πτυχές του θέματος.

Σχολιάστε